Інформування платників податків
Головне управління ДПС у Миколаївській області запрошує
платників податків, громадян користуватись електронними
сервісами, адже це зручно, швидко, значно економить час а також актуально в умовах пандемії COVID-19
Переваги електронного сервісу
«Електронний кабінет»
Працює за допомогою персональних комп’ютерів та смарт-пристроїв |
Вхід до особистого кабінету за наявності ЕЦП будь-якого АЦСК |
Працює цілодобово (у т.ч. святкові та вихідні дні) |
Без встановлення програмного забезпечення |
Отримання інформації та листування з ДПС в режимі он-лайн |
Контроль стану розрахунків з бюджетом |
Для фізичних осіб можливість сплати податків
|
Сервіс «Електронний кабінет для громадян»
|
На сьогодні найпопулярнішим електронним сервісом Державної податкової служби є Електронний кабінет, який забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов'язків, визначених Податковим кодексом України (далі – Кодекс) та нормативно-правовими актами, що прийняті на підставі та на виконання Кодексу.
В Електронному кабінеті створено комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю. Такий захист інформації забезпечено відповідно до вимог нормативно-правових актів у галузі технічного захисту інформації та засвідчено Атестатом відповідності, зареєстрованим в Адміністрації Держспецзв’язку.
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою:
http:// cabinet.tax.gov.ua,
а також через офіційний вебпортал ДПС
Як показує практика користування електронними сервісами переважна більшість платників користується саме Електронним кабінетом.
Так на момент запровадження Електронного кабінету кількість користувачів складала близько 0,8 млн. осіб, та на початок 2021 року кількість користувачів, склала більше 2.6 млн. осіб.
Зараз уже близько 3,2 млн користувачів Електронного кабінету мають можливість використовувати понад 100 сервісів, які постійно оновлюються із урахуванням змін законодавства та удосконалюються.
Для ознайомлення користувачів з роботою Електронного кабінету функціонує розділ «Допомога», який є доступним як у відкритій так і у приватній частині кабінету. Даний розділ детально ознайомить користувача із роботою Е_кабінету та кожним із його сервісів.
Електронний кабінет складається із двох функціональних частин:
- відкрита (загальнодоступна)
- та приватна (особистий кабінет).
Усі користувачі без використання кваліфікованого електронного підпису (далі - КЕП) мають доступ до відкритої (загальнодоступної) частини Електронного кабінету.
Вхід до приватної частини (особистого кабінету) здійснюється після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн :
- з використанням КЕП будь-якого акредитованого центру сертифікації ключів – кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг,
- Інтегровану систему електронної ідентифікації - id.gov.ua (MobileID та BankID),
- за допомогою мобільного застосунку «Дія».
На сьогодні в Електронному кабінеті найчастіше використовуються
сервіси щодо:
доступу до загальнодоступних реєстрів,
доступу до особистої інформації (реєстраційних та облікових даних),
пошуку фіскального чека,
створення, перевірки та направлення в електронному вигляді податкової та статистичної звітності, звіту щодо сум нарахованого ЄСВ, запитів на отримання інформації, заяв на реєстрацію платником окремих податків, заяв на отримання довідки про відсутність заборгованості, скарг на рішення Комісії ДПС про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН,
сервісів систем електронного адміністрування ПДВ, реалізації пального та спирту етилового, доступу до даних Єдиного реєстру податкових накладних, Єдиного реєстру акцизних накладних, реєстрації податкових та акцизних накладних та/або розрахунків коригування відповідно в ЄРПН та ЄРАН
сервісів для фізичних осіб-громадян (подання декларації про майновий стан і доходи; отримання відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб (ДРФО));
подання заяв для реєстрації або внесення змін у ДРФО).
У відкритій частині Електронного кабінету користувачі мають можливість отримувати інформацію, яка відповідно до законодавства є відкритою та підлягає оприлюдненню.
Через відкриту (загальнодоступну) частину Електронного кабінету платник має можливість:
скористатися інформацією загальнодоступних реєстрів (дані про взяття на облік платників податків; дані реєстру платників ПДВ; дані реєстру страхувальників; дані реєстру платників єдиного податку; дані реєстру платників акцизного податку з реалізації пального; дані реєстру неприбуткових установ та організацій тощо);
пошуку фіскального чека, який дозволяє покупцям здійснювати пошук чеків, що формуються традиційними реєстраторами розрахункових операцій, та електронних чеків, створених новітніми системами;
пошуку марки акцизного податку, який надає можливість перевірити легальність походження алкогольних напоїв та тютюнових виробів;
перегляд зацікавленими особами довідок про відсутність заборгованості; ознайомлення з бланками податкової звітності;
отримання інформації про граничні терміни сплати податків, зборів,
обов’язкових платежів;
отримання контактів і адрес діючих центрів обслуговування платників; ознайомлення з новинами ДПС;
ознайомлення з інструкцією користувача.
Вхід до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету здійснюється після проходження електронної ідентифікації залежно від типу підпису платника:
керівником підприємства - директором, особою, що має право підпису (за даним Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань),
бухгалтером (до поданої до ДПС заяви за ф. 1-ОПП),
уповноваженою особою платника, якій делеговано право підпису податкових накладних, сервісних запитів, операцій та транзакцій системи
електронного адміністрування ПДВ (СЕА ПДВ) та системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (СЕА РПСЕ) тощо;
фізичною особою.
Також надана можливість входу до Електронного кабінету посадових (уповноважених) осіб державних органів, органів місцевого самоврядування, інших органів, підприємств та організацій після проходження електронної ідентифікації з використанням електронного підпису, отриманого такими посадовими особами для виконання прав та обов’язків, покладених на них відповідними органами, в якості «посадової особи» або «фізичної особи».
В приватній частині (особистому кабінеті) Електронного кабінету, крім сервісів відкритої частини будь-яким платникам надано можливість:
доступу до особистої інформації (реєстраційних та облікових даних) з можливістю її вивантаження у форматі pdf та xls,
доступу та контролю за станом розрахунків з бюджетом; електронного листування з органами ДПС;
надсилання в електронному вигляді листів, запитів на отримання інформації, заяв на реєстрацію платником окремих податків, заяв на отримання довідки про відсутність заборгованості;
створення, перевірки та направлення в електронному вигляді податкової та статистичної звітності, звіту щодо сум нарахованого ЄСВ та перегляду процесу створення та подання її;
перегляд раніше поданої звітності незалежно від способу її подання, включаючи звіти, подані на паперових носіях;
доступ до квитанцій щодо приймання та обробки податкової звітності, інформаційних повідомлень, кореспонденції тощо, надісланої користувачу Е- кабінету, та доступ до надісланих користувачем електронних документів;
використання АРІ функціоналу Електронного кабінету (подання звітності, заяв, запитів та реєстрація податкових та акцизних накладних; передача банкам інформації про відкриття/закриття рахунків; фіскалізації чеків та передачі Z-звітів; вивантаження інформації з реєстрів ДПС, стану розрахунків з бюджетом).
Сервіси для платників ПДВ:
- подання в електронному вигляді повідомлень, скарг на рішення Комісії ДПС про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в ЄРПН;
- реєстрація ПН/РК
створення та реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування (ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) та перегляд процесу створення та подання ПН/РК,
перегляд повної інформації щодо податкової накладної з урахуванням всіх зареєстрованих до неї розрахунків коригування кількісних і вартісних показників, а також при складанні ПН/РК для власних потреб дипломатичних
місій в Україні перегляду переліку дипломатичних місій в Україні, які перебувають на обліку в контролюючих органах;
- доступ до Єдиного реєстру податкових накладних щодо складених ними чи їх контрагентами податкових накладних та/або розрахунків
- коригування, а також перегляду та завантаження квитанцій за результатами обробки ПН/РК незалежно від програмного забезпечення, яким такі ПН/РК надсилались на реєстрацію в ЄРПН;
- сервіси системи електронного адміністрування ПДВ:
доступ до інформації щодо розрахунку суми перевищення та результату порівняння даних податкової звітності з ПДВ та Єдиного реєстру податкових накладних;
доступ до переліку операцій, зареєстрованих в СЕА ПДВ,
доступ до переліку всіх операцій з ПДВ-рахунком (тип транзакції, загальна сума поповнення рахунку, списання коштів з рахунку, заборгованість тощо)
- аналітичні сервіси системи автоматизованого моніторингу відповідності податкової накладної/розрахунку коригування оцінки ступеня ризиків
перегляд розрахованих показники D (навантаження за останні 12 календарних місяців) та Р (сума ПДВ зазначена у зареєстрованих ПН/РК в ЄРПН у звітному періоді) в розрізі періодів,
перегляд розрахованих показників Позитивної податкової історії (ППІ) платника податку за визначеними критеріями,
а також переглянути інформацію щодо відповідності платника ПДВ критеріям ризиковості;
Сервіси для платників акцизного податку:
- створення та реєстрація акцизних накладних та/або розрахунків коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних (ЄРАН)
- доступ до даних Єдиного реєстру акцизних накладних;
- сервіси системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового
доступ до інформації переліку операцій, зареєстрованих в СЕА РПСЕ доступ до переліку всіх операцій з ПДВ-рахунком (тип транзакції,
загальна сума поповнення рахунку, списання коштів з рахунку, заборгованість тощо),
доступ до переліку акцизних складів та інформації щодо обладнання акцизного складу (резервуари та рівноміри, витратоміри тощо),
доступ до даних результату зіставлення показників обсягів обігу та залишків пального та показників обсягів обігу спирту етилового).
Сервіси для фізичних осіб-громадян в Електронному кабінеті об’єднано в окремий Е-кабінет для громадян, який надає можливості:
доступу до реєстраційних даних та даних про об’єкти оподаткування, сформованих податкових повідомлень – рішень щодо сум нарахованих
податкових зобов’язань по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та плати за землю;
подання декларації про майновий стан і доходи;
отримання відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків;
подання заяв для реєстрації/внесення змін у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, надання копій документів, необхідних для реєстрації/внесення змін до Державного реєстру та обрати контролюючий орган, до якого особа може звернутись для отримання документа, що засвідчує реєстрацію у ДРФО;
сплати податків, зборів, платежів та єдиного внеску скориставшись однієї з платіжних систем (Portmone, EasyPay, City24, ГЕРЦ, LiqPay та iPay)
Зростає популярність електронного сервісу «InfoTAX»,
який запроваджено з листопада 2020 року ДПС та динамічно розвивається.
Електронний сервіс надає платникам податків можливість через месенджери Telegram та Viber отримувати актуальну та необхідну інформацію про:
реєстраційні та облікові дані, стан розрахунків з бюджетом,
результати обробки документів, виникнення податкового боргу,
строки подання звітності та сплати податків,
інформацію СЕА ПДВ (суми, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в ЄРПН, суми залишку на електронному рахунку Казначейства) та СЕА РПСЕ (суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати акцизні накладні по кожному складу та виду пального в СЕА РПСЕ),
про податкові накладні/розрахунки коригування за поточний та/або попередній місяць,
дані автоматизованого моніторингу відповідності податкової накладної/розрахунку коригування оцінки ступеня ризиків (показники «D» і
«P», показники позитивної податкової історії, критерії ризиковості платника податку).
на сьогодні понад 20 сервісів в чат-боту InfoTAX отримують понад 36 тис.
його користувачів. Проти минулого року їх кількість зросла втричі.
Технічна підтримка «Електронного кабінету платника»:
контакт-центр за телефоном 0-800-501-007 (напрям «0»)
в робочі дні з 8-00 до 20-00